Od 17 października br. „Gazeta Wyborcza” będzie się ukazywać w nowej formule wydawniczej. Wydania poniedziałkowe, piątkowe i sobotnie oprócz codziennej porcji dziennikarstwa i publicystyki będzie zawierać tygodniki „Gazety Wyborczej”, w tym nowy „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje”. W pozostałe dni czytelnicy otrzymają wszystkie niezbędne informacje, opinie i komentarze oraz poradniki i przewodniki. Jednocześnie zmieni się cena wydań papierowych „Wyborczej” w poszczególne dni tygodnia.
– Nowa formuła wydawnicza „Gazety Wyborczej” pozwala jeszcze lepiej dopasować naszą ofertę do zachowań współczesnego czytelnika. Wsłuchując się w opinie odbiorców, postanowiliśmy tak ułożyć tydzień z „Gazetą Wyborczą”, by być bliżej nich i zapewniać im solidną porcję lektury przez cały tydzień, a nie tylko na weekend. Dlatego istotnie wzmocniliśmy trzy wydania dziennika w te dni, które cieszą się największą popularnością wśród naszych odbiorców, a pozostałe trzy wydania to „Gazeta Wyborcza” w swojej podstawowej formie z porządną dawką jakościowego i rzetelnego dziennikarstwa – także lokalnego – wyjaśnia Jerzy Wójcik, nowy wydawca „Gazety Wyborczej”.
W nowej formule wydawniczej w poniedziałki czytelnicy „Gazety Wyborczej”, wraz z porcją najwyższej jakości dziennikarstwa, otrzymają podsumowanie najważniejszych wydarzeń weekendu i minionego tygodnia, informacje, które pozwolą im dobrze rozpocząć kolejny tydzień i zapewnią szereg inspiracji oraz lekturę na pozostałe dni. Będą nią tygodniki „Duży Format”, „Ale Historia” i nowy „Mój biznes. Ludzie, praca, innowacje” tworzony przez redakcje „Gazety Wyborczej” z całej Polski, opowiadający o ludziach biznesu i gospodarce w wymiarze ogólnopolskim i lokalnym, z materiałami m.in. o sukcesach lokalnych firm, wynalazkach i start-upach.
We wtorki, środy i czwartki redakcja „Gazety Wyborczej” oprócz podstawowego wydania dziennika – z analizami, komentarzami ekspertów i nowym spojrzeniem na znane fakty – zaproponuje odbiorcom praktyczne wskazówki, niezbędne poradniki oraz informatory, które ułatwiają zrozumienie przepisów prawa lub wyjaśniają inne istotne kwestie.
W piątki „Gazeta Wyborcza” pomoże czytelnikom w całym kraju dobrze zaplanować weekend dzięki informacjom o najciekawszych wydarzeniach kulturalnych i imprezach publikowanych w „Co Jest Grane 24”, a redakcje z całej Polski przybliżą czytelnikom najważniejsze wydarzenia, angażujące sprawy i ciekawe postacie z ich regionu w magazynach lokalnych. Dla wszystkich zainteresowanych zagadnieniami zdrowia będzie ukazywać się tygodnik „Tylko zdrowie”, a dla widzów telewizji – „Gazeta Telewizyjna”.
W soboty, tradycyjnie, czytelnicy wraz z „Gazetą Wyborczą” otrzymają tygodnik „Wysokie Obcasy” oraz „Magazyn Świąteczny” w nowej formule i ze specjalną sekcją „Na jeden temat”, a także najważniejsze informacje z poszczególnych regionów przygotowane przez redakcje lokalne. To idealna lektura na weekend, dająca szersze spojrzenie na Polskę i świat, współczesny styl życia i nadchodzące wydarzenia.
Wraz ze zmianą oferty wydawniczej „Gazety Wyborczej” nastąpi też zmiana ceny poszczególnych wydań dziennika. W poniedziałki i piątki egzemplarz „Gazety Wyborczej” będzie kosztować 3,99 zł, we wtorki, środy i czwartki – 2,99 zł, a wydanie weekendowe – 4,49 zł w Warszawie i 4,29 zł w pozostałych miastach.
– Nowa formuła wydawnicza „Gazety Wyborczej” to kolejny krok w rozwijaniu naszej oferty. Chcemy coraz lepiej odpowiadać na zmieniające się potrzeby czytelników, być tam, gdzie oni i działać w ich rytmie dnia czy tygodnia, dostarczając im treści dopasowane do ich stylu życia. Dlatego cały czas dbamy o kondycję „Gazety Wyborczej” we wszystkich jej emanacjach – od analogowej po cyfrową. – mówi Robert Musiał, członek zarządu Agory S.A. odpowiedzialny m.in. za segment prasa.