W nowym numerze magazynu „Forbes Polska” (Ringier Axel Springer Polska) znajdziemy zestawienie 25 osób, których opinie i postawy w największym stopniu wpływają na internautów w Polsce.
Opracowanie „Najbardziej wpływowi ludzie polskiego internetu” wskazuje osoby, które swoją działalnością w mediach społecznościowych inspirują, edukują i motywują do działania – wpływają na rzeczywistość biznesową i społeczną. Z Julią Kuczyńską „Maffashion” – najwyżej sklasyfikowaną osobą ze świata mody, wywiad przeprowadził redaktor naczelny „Forbes Polska” Paweł Zielewski.
W polskim internecie funkcjonuje ponad 50 tys. profili, które swoimi zasięgami przekraczają 10 tys. obserwujących. Ranking pokazuje świat polskich influencerów. Powstał dzięki algorytmowi, opartemu na wskaźnikach, które są najczęściej brane pod uwagę przy podejmowaniu decyzji o współpracy z danym influencerem, tj. popularność, zaangażowanie, liczba obserwujących, zasięg czy umiejętność zbudowania trwałej relacji z odbiorcami.
Samo badanie obejmowało okres 08.08.2019 – 08.08.2020, a w efekcie pozwoliło wyłonić najbardziej wpływowe postaci polskiego internetu w 2020 roku.
Podczas prac nad rankingiem byli brani pod uwagę twórcy niezależni, którzy w momencie zakończenia pracy nad rankingiem byli pełnoletni, mają ustabilizowaną – co najmniej kilkuletnią – historię obecności w mediach, a polscy odbiorcy stanowią kluczową część ich obserwujących. Z analizy wykluczone były osoby, które swoją popularność zdobyły dzięki wulgarnym, kontrowersyjnym treściom.