Saloniki prasowe ulokowane w sklepach wielkopowierzchniowych, podwyższają ocenę marketu w oczach klientów – wynika z raportu, opracowanego na zlecenie Kolportera przez firmę badawczą Inquiry Market Research.
Badanie jednoznacznie pokazuje również, że saloniki prasowe lokowane w wydzielonych poza halą sprzedaży miejscach, nie stanowią konkurencji dla supermarketów, na terenie których się znajdują.
„Wydawałoby się, że salonik prasowy może być konkurencją dla zakupu prasy na stoisku w supermarkecie – czytamy w raporcie – Tymczasem na podstawie wyników badania widzimy, że obecność saloników podnosi konkurencyjność danego punktu jako miejsca zakupu prasy – także w odniesieniu do supermarketu”.
Jak zauważają autorzy raportu, jeśli na terenie marketu funkcjonuje salonik prasowy Kolportera, odsetek klientów kupujących gazety w stoisku na terenie sklepu rośnie. Natomiast wpływ obecności saloniku na zakupy papierosów w samym markecie jest minimalny.
Autorzy podkreślają, że tam, gdzie istnieją saloniki, klienci wyżej oceniają cały market. Z raportu wynika ponadto, że 2/3 wszystkich badanych uważa, że salonik prasowy jest potrzebny w markecie.
Raport został przygotowany na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród klientów sklepów sieci Biedronka i Carrefour w Gdańsku, Katowicach, Łodzi i Warszawie.