Zarówno dzieci, jak i rodzice lubią licencje, które są im dobrze znane z ekranów telewizyjnych. Preferencje młodych czytelników wyznaczają na polskim rynku trend stałego zainteresowania popularnymi markami, do których należy „Scooby-Doo! magazyn” – od lat ulubiony magazyn dzieci*.
Kreskówka cieszy się niesłabnącą popularnością kolejnych pokoleń, a magazyn zdobywa co roku nowych, lojalnych czytelników, którzy cenią publikację za jakość treści i atrakcyjność prezentów nawiązujących do świata Tajemniczej Spółki. Nie dziwi fakt, że na pozycji lidera sprzedaży wśród wszystkich magazynów skierowanych do dzieci uplasował się magazyn „Scooby-Doo!”.
Do grupy najlepiej rozpoznawalnych licencji należy również kultowy brand LEGO – najpotężniejsza marka na świecie, według najnowszego raportu przygotowanego przez BrandFinance. W portfolio Media Service Zawada znajdują się tytuły na licencji LEGO skierowane do dziewczynek w wieku szkolnym „LEGO® Friends” magazyn oraz chłopców w wieku szkolnym „LEGO®. Legends of Chima”.
Wysokie wyniki odnotowane przez te tytuły przyczyniły się do kontynuacji strategii rozwoju produktów na licencji LEGO przez Media Service Zawada, czego wynikiem jest wprowadzenie na rynek w styczniu 2015 r. magazynu „LEGO® Ninjago. Masters of Spinjitzu”.
listopad 2014 | listopad 2013 | ||||
Średni nakład | Średnia sprzedaż | Średni nakład | Średnia sprzedaż | Wzrost sprzedaży | |
Scooby-Doo! magazyn | 74961 | 44610 | 79989 | 34507 | 29% |
LEGO®. Legends of Chima | 59760 | 43927 | 59993 | 42367 | 4% |
Ben 10 magazyn | 49996 | 39174 | 46986 | 23400 | 67% |
LEGO® Friends magazyn | 49796 | 31724 | bd | bd | bd |
Magazyn „Scooby-Doo!” liderem sprzedaży wśród wszystkich magazynów dla dzieci
- miejsce „LEGO®. Legends of Chima” magazyn skierowany do chłopców w wieku szkolnym
- miejsce „Ben 10 magazyn” skierowany do chłopców w wieku szkolnym
- miejsce „LEGO® Friends” magazyn skierowany do dziewczynek w wieku szkolnym**
Magazyny znajdujące się w pierwszej trójce rankingu odnotowały znaczące wzrosty sprzedaży w stosunku do wyników z listopada ubiegłego roku („LEGO® Friends magazyn” zadebiutował w czerwcu 2014 r.). Rekordzistą został „Ben 10 magazyn”, którego sprzedaż egzemplarzowa wzrosła aż o 67%. O 29% wzrosły wyniki sprzedaży lidera zestawienia. „Scooby-Doo! magazyn”.
Wszystkie tytuły znajdują się w portfolio Media Service Zawada.
* Dane na podstawie badania Millward Brown „Maluchy”, fala V 2014, N=901, wskaźnik ZCS, czytelnictwo wśród dzieci w wieku 6-14 lat.
** Dane na podstawie ZKDP za listopad 2014 oraz listopad 2013, średni nakład i średnia sprzedaż ogółem, uwzględniono tytuły skierowane do dzieci w wieku 6+.