W 2010 roku Kolporter uruchomił 50 saloników prasowych Top-Press, w 2011 roku zamierza otworzyć drugie tyle.
Należące do sieci 900 saloników prasowych Kolportera Top-Pressy to nowoczesny koncept saloników – charakteryzuje je specyficzna pomarańczowo-szara kolorystyka, nowoczesne oświetlenie i wystrój wnętrza oraz specjalnie wyprodukowane na potrzeby tego projektu ekspozytory meblowe. Lokalizowane są w centrach handlowych, przy reprezentacyjnych ulicach dużych miast, można je spotkać w warszawskim metrze.
– Nowe rozwiązania powodują wzrost sprzedaży praktycznie we wszystkich kategoriach. I dlatego planujemy w 2011 roku uruchomienie kolejnych 50 saloników Top-Press – zapowiada Tomasz Kozłowski, dyrektor pionu inwestycji w Departamencie Sieci Własnej Kolportera.
Usytuowanie Top-Pressów w galeriach handlowych i przy głównych ulicach dużych miast sprawia, że zakupy w tych salonikach robią najczęściej klienci z większą skłonnością do wydawania pieniędzy niż w typowych placówkach handlowych. – Często nabywają produkty „przy okazji” innych zakupów i nie spieszą się jak inni konsumenci. Dlatego zdecydowanie poszerzyliśmy dostępną w Top-Pressach ofertę towarów – stwierdza Tomasz Sak, zastępca dyrektora handlowego Kolportera.
W Top-Pressach, oprócz tradycyjnego salonikowego asortymentu, klienci mogą zaopatrzyć się w prezenty na różne okazje – ekskluzywne gadżety i upominki oraz karty pocztowe i opakowania ozdobne wysokiej jakości. Top-Pressy w porównaniu z innymi salonikami mają też znacznie szerszą ofertę tytułów prasowych. Oprócz tego oferują szeroki wybór zabawek, multimedia, muzykę na CD, filmy, książki, gry komputerowe.
– Obecnie w wybranych punktach sprzedaży instalujemy kąciki śniadaniowe dające możliwość zakupu kawy, herbaty, sałatek i produktów typu fitness (tzw. lekkich przekąsek) – dodaje Tomasz Sak.
Kolporter planuje uruchomić w Top-Pressach sprzedaż pełnej oferty biletów na imprezy masowe, kulturalne i sportowe, a także wprowadzić do oferty wybrane modele telefonów komórkowych.