Według opublikowanych danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy „Polityka” odnotowała w 2013 r. najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii.
Średnia sprzedaż Polityki w okresie styczeń-grudzień 2013r. wyniosła 127,5 tys. egz. i była wyższa o 1,15% aniżeli sprzedaż w 2012 r. Tym samym tygodnik ten był najchętniej kupowanym tytułem w swoim segmencie i potwierdził swoją dominację nad pozostałymi tytułami pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy. Pozycję lidera „Polityka” utrzymuje nieprzerwanie już od 2006 r., tj. od ośmiu lat.
Na drugim miejscu zestawienia tygodników opinii znalazł się „Newsweek Polska” ze średnią sprzedażą 126,2 tys. egz. Trzecie i czwarte miejsce przypadło w udziale tygodnikom powstałym po rozpadzie „Uważam Rze”: „W Sieci” sprzedawało średnio 94,4 tys. egz., a konkurujące z nim „Do Rzeczy” 86,6 tys. egz. Stawkę zamyka tygodnik „Wprost” ze średnią sprzedażą 61,5 tys. egz.