Na rynku ukazał się pierwszy numer nowego magazynu „Pierwszy Milion”, którego wydawcą jest Ringier Axel Springer Polska. To czasopismo o tematyce biznesowej, skierowane do przedsiębiorczych Polaków, którzy chcą założyć własną firmę albo rozwinąć prowadzoną działalność.
Pierwszy Milion to jedyny magazyn na rynku, który zamiast na wielkim biznesie i rynkach finansowych, skupia się na sprawach ważnych dla zwykłych polskich przedsiębiorców, właścicieli niedużych firm. Czasopismo adresowane jest również do ludzi, którzy rozważają założenie własnej działalności i poszukują prostych wskazówek, jak krok po kroku osiągnąć ten cel. Pracownicy na etatach, absolwenci uczelni czy kobiety powracające na rynek pracy po urodzenia dziecka znajdą w magazynie pomysły na własny biznes, przepis na realistyczny biznesplan i oparte na doświadczeniu porady przedsiębiorców, których firmy odniosły sukces.
Temat numeru – „10 biznesów odpornych na kryzys” – przedstawia nisze, które rozwijają się pomimo gospodarczego spowolnienia, np. branża wellness, zawód guwernantki czy aplikacje IT dla rolnictwa. W rubryce „Milion pomysłów” redakcja podpowiada też, jak krok po kroku przygotować rozsądny biznesplan i gdzie szukać inspiracji dla własnego biznesu.
Pomysły na firmę ilustrują historie ludzi, którzy wykorzystali swoją szansę i prowadzą zyskowne przedsiębiorstwa. W dziale „Od zera do milionera” o swoich sukcesach i porażkach opowiada Zbigniew Grycan, biznesowym doświadczeniem dzielą się właściciele sklepów i warsztatów rowerowych, a twórcy mobilnych aplikacji mówią, jak zarobić, oferując nowe technologie taksówkarzom.
„Pierwszy Milion” dużo miejsca poświęca franczyzie – temat gotowych rozwiązań biznesowych zajmuje rubrykę „Milion do wzięcia”. Sposoby zarabiania na internecie, pomysły na handel w sieci i najważniejsze zasady zakładania start-upów znalazły się w dziale „E-Milion”. Redakcja radzi również, skąd wziąć pieniądze na założenie i rozwój własnej firmy – rubrykę „Miliona brak” tworzy poradnik o kredytach, rynku NewConnect i funduszach venture capital. Dział „Po godzinach” to miejsce na tematy lifestylowe i psychologiczne, powiązane z biznesem.
Magazyn wyróżnia się nowoczesnym layoutem, przejrzystym łamaniem oraz dużą liczbą ilustracji i infografik, towarzyszących tekstom. Liczące 128 stron czasopismo będzie dostępne w sprzedaży przez trzy miesiące w cenie 14,90 zł. Redakcję magazynu tworzy zespół miesięcznika „Forbes”, a redaktorem naczelnym tytułu jest Kazimierz Krupa.
(na podstawie informacji Ringier Axel Springer Polska)