Tygodnik „Przekrój” (Wydawnictwo Przekrój) od przyszłego tygodnia będzie kosztował 4 zł – podaje portal Press.pl. Jednocześnie wydawca zdecydował się zmniejszyć objętość pisma o ok. 20 stron.
Dotychczas „Przekrój”, tak jak większość tygodników, kosztował 5 zł. Jak podaje Press.pl, w 2010 roku średnie rozpowszechnianie płatne razem „Przekroju” wyniosło 46,6 tys. egz. – o 11,5 proc. mniej niż w 2009 roku (dane ZKDP). Był to największy spadek w całym segmencie tygodników opinii. To spowodowało, że właściciel „Przekroju” Grzegorz Hajdarowicz zdecydował się zmniejszyć objętość pisma (z 76 do 52 stron), a także obniżyć koszty redakcyjne (doszło m.in. do cięć pensji) i uruchomić internetową platformę multimedialną.
Źródło: Press.pl