Joanna Parczyńska na początku stycznia 2012 r. objęła stanowisko prezesa Prasy Bezpłatnej Polskapresse. Będzie odpowiedzialna za wdrażanie nowej strategii „Echa Miasta”. Podlegać jej będą struktury wydawnicze i sprzedażowe bezpłatnego tytułu Polskapresse.
Joanna Parczyńska rozpoczynała karierę menadżerską w strukturach sprzedaży i wydawnictwa „Gazety Wyborczej”. W 2005 roku objęła stanowisko dyrektora pionu prasy bezpłatnej Agory i wydawcy „Metra”. Wprowadziła dziennik „Metro” na rynek ogólnopolski odnosząc sukces czytelniczy i ogłoszeniowy. Pod jej kierownictwem „Metro” stało się liderem rynku prasy bezpłatnej, a także otrzymało prestiżowe nagrody min. w konkursie World Young Reader Prize organizowanym przez Światowe Stowarzyszenie Wydawców Prasy WAN-IFRA, INMA Award, tytuł Marki Wysokiej Reputacji, MediaTrendy.
Absolwentka Wyższej Szkoły Dziennikarskiej im. M. Wańkowicza w Warszawie, ukończyła „The Newspaper Executive Development Program” w Scandinavian International Management Institute w Kopenhadze.
Źródło: Polskapresse