DZIENNIK Polska Europa Świat to nowoczesna gazeta opiniotwórcza, oferująca czytelnikom dobre, ambitne dziennikarstwo, która przedstawia to, co najbardziej interesujące i aktualne w kraju, w Europie, na świecie, doskonale opisuje otaczającą rzeczywistość, pomaga zrozumieć zjawiska i wydarzenia, publikująca ambitne analityczne teksty i komentarze znanych publicystów.
DZIENNIK skierowany jest do wszystkich, którzy cenią nie tylko aktualności gospodarcze czy polityczne, ale interesują się najnowszymi trendami na świecie, cenią sztukę zarówno tę przez wielkie „S” jak i szeroko rozumianą popkulturę. Pasjonaci i kibice sportowi także znajdą w DZIENNIKU dużo dla siebie..
DZIENNIK jest dynamicznym, wychodzącym naprzeciw oczekiwaniom czytelników tytułem. Rozwija się, między innymi tworząc kolejne dodatki tematyczne. W 2007 roku wprowadził: ukazujący się w poniedziałki dodatek „Praca Kariera Rozwój” dla wszystkich poszukujących pracy, we wtorki na terenie województwa mazowieckiego dodatek „Nieruchomości” prezentujący aktualną sytuację na rynku pierwotnym i wtórnym domów i mieszkań oraz nieruchomości instytucjonalnych, w soboty dodatek „Podróże” dla zainteresowanych turystyką, szukających pomysłów na wakacje w kraju i za granicą.
Codziennie z DZIENNIKIEM ukazuje się The Wall Street Journal Polska, z najnowszymi informacjami ze świata finansów, prezentujący aktualną sytuację ekonomiczną w kraju i na świecie, przedstawiający prognozy, opinie ekspertów oraz aktualne notowania giełdowe i walutowe. The Wall Street Journal, z którym przygotowywany jest dodatek ekonomiczno-finansowy DZIENNIKA to jeden z najstarszych i najbardziej prestiżowych tytułów prasowych na świecie. Istnieje od 1889 roku. Szefem The Wall Street Journal Polska jest Marcin Piasecki.
DZIENNIK dysponuje też bardzo profesjonalnym działem dziennikarstwa śledczego. Jednym z jego najgłośniejszych odkryć była tzw. afera z corhydronem, lekiem, którego wadliwa partia zamiast leczyć, mogła doprowadzić do śmierci setki pacjentów. Szef działu śledczego to Paweł Reszka.
Pisząc o DZIENNIKU nie sposób pominąć obszernego działu Opinie, w którym prezentowane są poglądy wszystkich opcji politycznych, przedstawiane są bardzo ciekawe materiały publicystyczne, często autorstwa wielkich piór publicystyki światowego kalibru. Na łamach – obok publicystów na stałe współpracujących z DZIENNIKIEM: Piotra Zaremby, Jana Wróbla czy Jerzego Pilcha – swoje poglądy zamieszczają również tak znaczące osobowości jak prof. Władysław Bartoszewski, prof. Jadwiga Staniszkis, Tomasz Lis, Jacek Żakowski a także Guy Sorman. To sposób na przedstawienie czytelnikowi różnych światopoglądów i sposobów widzenia współczesnego świata, aby czytelnik sam mógł wybrać ten jemu najbliższy. Stąd hasło reklamowe DZIENNIKA „Warto mieć własne zdanie” zachęcające do zapoznawania się z różnymi poglądami i wyciągania własnych wniosków, kszatałtowania własnej opinii.
Dział „Opinie” DZIENNIKA jest inicjatorem akcji „Matka Polka Pracująca”. Trwa ona na łamach tytułu od wielu miesięcy, opisuje trudności, na jakie napotykają ze strony pracodawców kobiety w ciąży i młode matki, uświadamia kobietom ich prawa, walczy o ich przestrzeganie. DZIENNIK namawia pracodawców, aby nie bali się zatrudniać młodych matek, lobbował w Sejmie za szybkim zatwierdzeniem ustawy o telepracy. Na zaproszenie redakcji w czerwcu 2007 roku gościły w Warszawie małżonki prezydentów krajów europejskich, które wspólnie z prezydentową Marią Kaczyńską debatowały nad życiem kobiet w Polsce i innych krajach. Porównywały ich sytuację materialną i społeczną, szukały rozwiązań na poprawę jakości życia matek.
DZIENNIK, który zadebiutował na rynku 18 kwietnia 2006 roku, jest stosunkowo młodą gazetą na rynku prasowym, a mimo to może się pochwalić kilkoma znacznymi osiągnięciami. Został nagrodzony „Wektorem 2006″, nagrodą Konfederacji Pracodawców Polskich, za „ekspansywne zdobywanie rynku prasowego oraz odważne wprowadzanie nowoczesnych form komunikacji”. W konkursie branżowym Media Trendy 2007 został wyróżniony jako debiut mediowy roku. Kilkukrotnie zajmował pierwsze miejsce w raporcie najbardziej opiniotwórczych mediów przygotowywanym przez Instytut Monitorowania Mediów.
Katarzyna Dulko