Już niedługo rozpoczną się XIX Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej, które po raz pierwszy zostaną rozegrane na kontynencie afrykańskim – w RPA. Będzie to największe wydarzenie sportowe najbliższych miesięcy. Firma Panini, która jest wyłącznym światowym licencjobiorcą FIFA dla kolekcji naklejek i kart, już w kwietniu wprowadzi do sprzedaży kolekcje dla młodych fanów piłki nożnej.
Będą to: kolekcja kart „2010 FIFA WORLD CUP™ ADRENALYN” (saszetki z kartami oraz zestaw startowy zawierający planszę do gry, instrukcję i dwie saszetki z kartami), a także naklejkowa kolekcja „2010 FIFA WORLD CUP™” (album do wyklejania oraz saszetki z naklejkami).
– To dotychczas nasza największa kolekcja wprowadzona na polski rynek – mówi Monika Pąśko, reprezentująca wydawnictwo Panini w Polsce. – Aby zachęcić dzieci do kolekcjonowania saszetek z naklejkami, dołączymy kilkaset tysięcy albumów do popularnych tytułów prasowych. Dzięki nim trafią do fanów piłki nożnej. Jest to sprawdzony i skuteczny sposób dotarcia do dzieci i młodzieży, którzy zaraz po otrzymaniu albumu rozpoczynają uzupełnianie go naklejkami.
Sprzedaż tych kolekcji będzie wsparta intensywną kampanią reklamową w telewizji, radiu i Internecie, a także w punktach sprzedaży prasy oraz poprzez plakaty w największych miastach Polski.
– Nasza kampania promocyjna ma jeden cel: skierować dzieci do kiosków i sklepów, w których będą mogły kupić naklejki – podkreśla Monika Pąśko.
Piłkarskie kolekcje Panini (na przykład Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej, Liga Mistrzów UEFA) zawsze cieszą się dużym powodzeniem, warto jednak pamiętać, że właśnie kolekcja z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej „2006 FIFA World Cup™” odniosła rekordowy sukces! Kolekcja ta rozeszła się w wielomilionowym nakładzie, a duży odsetek punktów odnotował stuprocentową sprzedaż.
– Dlatego tym razem przygotowaliśmy odpowiednio wysoki nakład oraz umożliwiamy sprzedawcom i kolporterom możliwość „domówienia” nakładu w trakcie całego okresu sprzedaży – stwierdza Monika Pąśko. – Na przestrzeni ostatnich lat znajomość produktów Panini wśród dzieci bardzo wzrosła. Bez żadnej przesady można powiedzieć, że pokochały one kolekcjonowanie naklejek z wizerunkami swych ulubionych piłkarzy i drużyn. Tak więc jesteśmy przekonani, że kolekcja „2010 FIFA WORLD CUP™” będzie się cieszyć jeszcze większą popularnością niż kolekcja „2006 FIFA WORLD CUP™”.
Zdaniem Moniki Pąśko, tylko od sprzedawców zależy, czy przekują na handlowy sukces zainteresowanie mistrzostwami. – Wystarczy zadbać o to, by produkty Panini związane z Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej były dostępne w punkcie sprzedaży i odpowiednio je wyeksponować – radzi Monika Pąśko. – Album do wyklejania powinien znaleźć miejsce na ekspozycji w pobliżu pism dla dzieci bądź pism o tematyce sportowej. Pudełko z naklejkami powinno zaś być ustawione blisko kasy, w miejscu widocznym dla dzieci. Oczywiście warto pamiętać o tym, aby nie dopuścić do wyprzedaży i domówić dodatkowe pudełko naklejek, gdy tylko sprzedawca zauważy, że zapas jest już na wyczerpaniu.