Gazety chętniej czytamy latem

prasa

Jeśli w czasie wakacji wzrasta sprzedaż prasy, to przede wszystkim w miejscowościach wypoczynkowych, zwłaszcza nadmorskich. Dlatego tam właśnie, z myślą o turystach, Kolporter dostarcza w sezonie letnim dodatkowe egzemplarze gazet.

Wakacje… Wymarzony czas odpoczynku. Większość Polaków, co najmniej kilka tygodni przed urlopem, wyszukuje ofert wycieczek, wczasów, zakwaterowania, przygotowuje przewodniki, rozmówki, plany i mapy miast. Polacy coraz chętniej spędzają czas wolny poza domem. Ci, którzy decydują się na odpoczynek w kraju najchętniej wybierają mazurskie jeziora, nadmorskie plaże i piękne, polskie góry. Na tych terenach najbardziej widać efekty „Akcji Lato” organizowanej co roku przez firmę Kolporter.
„Akcja Lato”, przeprowadzana przez Kolportera od kilkunastu lat, polega na otwieraniu sezonowych punktów handlowych w miejscowościach najbardziej popularnych wśród turystów i dostarczaniu do nich prasy.
– Tylko na czas wakacji powstało około sto siedemdziesiąt punktów sezonowych, do których dostarczamy prasę – mówi Paulina Zagrodzka z Działu Sprzedaży Departamentu Dystrybucji Prasy Kolportera. – Większość z nich jest czynna tylko w lipcu i sierpniu, ale część rozpoczyna swoją działalność już w kwietniu, przed majówką, a kończy ją we wrześniu – dodaje Paulina Zagrodzka.

Ze statystyk Kolportera wynika, że punkty sezonowe powstają głównie na północnych terenach Polski. Potwierdzają to liczby – aż siedemdziesiąt ze stu siedemdziesięciu punktów otwieranych jest na terenie Oddziału Koszalińskiego. Około dwudziestu punktów sezonowych działa na terenie Mazur, a pozostałe przypadają na tereny województw zachodniopomorskiego i pomorskiego.
Inaczej jest w miejscowościach południowej Polski. W tym roku Kolporter nawiązał współpracę tylko z dwoma punktami sezonowymi na Podkarpaciu. W miejscowościach górskich, które w lecie aż „kipią”, od turystów nie widać tendencji do powstawania sezonowych punktów, da się zauważyć natomiast wyraźne zwiększenie zapotrzebowania na prasę.
Większość ze stu siedemdziesięciu punktów sezonowych współpracuje z Kolporterem od wielu lat. Dzięki temu przygotowanie do kolejnego sezonu jest łatwiejsze. – Dysponujemy historią zamówień i sprzedaży każdego z punktów, co ułatwia nam przygotowanie oferty na kolejny sezon. Jest ona tworzona na podstawie sprzedaży z ubiegłych lat. Oferta modyfikowana jest ilościowo i oczywiście powiększana o nowości wydawnicze – mówi Paulina Zagrodzka.

Pełen tekst artykułu do przeczytania w miesięczniku „Nasz Kolporter” (lipiec/sierpień 2013)

Fot. Rafał Sabat

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.