W piątek, 20 listopada br. wszystkie lokalne wydania „Gazety Wyborczej” ukażą się w magazynowej makiecie i będą przedstawiać nowe treści poświęcone życiu w danym mieście. Od tego samego dnia zmienioną formułę będzie miał także piątkowy tygodnik kulturalny „Co Jest Grane 24”.
Od kilku tygodni „Gazeta Wyborcza” sukcesywnie zmieniała szatę graficzną piątkowych wydań magazynowych w kolejnych miastach, a dodatkowo w październiku br. rozpoczęła wydawanie co piątek nowego magazynu dla mieszkańców Bielska-Białej.
Od 20 listopada br. nową makietę będą mieć wszystkie wydania lokalne dziennika. Znajdzie się też w nich więcej tekstów, m.in. poświęconych stylowi życia w mieście, reportaży i felietonów zarówno dziennikarzy „Gazety Wyborczej”, jak i autorów współpracujących z redakcją.
Natomiast w dziesięciu najmniejszych miastach, czyli w Białystoku, Bydgoszczy, Częstochowie, Kielcach, Olsztynie ,Opolu, Płocku, Radomiu, Rzeszowie, Toruniu, po wzmocnieniu piątkowych wydań lokalnych, od 21 listopada br. w soboty nie będą się ukazywać strony lokalne „Gazety Wyborczej”. Najświeższe i najważniejsze informacje dotyczące tych miejscowości będzie można znaleźć w lokalnych serwisach internetowych Wyborcza.pl.
– Te decyzje to krok w stronę nowego modelu funkcjonowania redakcji „Gazety Wyborczej” w mniejszych ośrodkach miejskich, opartego na silnym piątkowym wydaniu oraz coraz popularniejszych i niezbędnych mieszkańcom serwisach internetowych – mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.
– Oddziały lokalne są dla „Gazety Wyborczej” bardzo ważne, ale ich praca – podobnie, jak zespołu zajmującego się wydaniem ogólnopolskim – musi się zmieniać i dostosowywać do nowych potrzeb czytelników. Redakcje regionalne skupią się na sprawach ważnych dla lokalnej społeczności. Między innymi dlatego będziemy wzmacniać piątkowe wydania „Gazety Wyborczej” -tłumaczy Wojciech Fusek, zastępca naczelnego „Gazety Wyborczej” i jej dyrektor wydawniczy.
Piątkowe wydania lokalne wzmocni też nowa odsłona tygodnika „Co Jest Grane 24”, prezentującego mieszkańcom największych polskich miast pomysły na spędzanie wolnego czasu – w piątek, 20 listopada br. ukaże się on w nowym układzie, z nową szatą graficzną i logotypem.
We wszystkich wydaniach, obok informacji o najciekawszych lokalnych wydarzeniach, pojawią się dodatkowe strony przedstawiające m.in. imprezy kulturalne odbywające się w całej Polsce, ciekawe postaci ze świata kultury i rekomendacje redakcji. W nowym „Co Jest Grane 24” czytelnicy znajdą też recenzje filmowe i repertuar kin, informacje o wydarzeniach muzycznych i teatralnych, wystawach i restauracjach oraz pomysły na spędzanie czasu z dziećmi.
– Jesteśmy przekonani, że dzięki tym wszystkim zmianom będziemy towarzyszyć naszym czytelnikom przez cały weekend – już w piątek zapewnimy im ciekawą lekturę na koniec tygodnia i przegląd pomysłów na spędzania czasu wolnego, a serwisach internetowych będziemy trzymać rękę na pulsie lokalnych wydarzeń – mówi Wojciech Bartkowiak, szef redakcji lokalnych „Gazety Wyborczej”.
(na podstawie informacji Agory)