Od 1 sierpnia br. w największych miastach Polski „Gazeta Wyborcza” utworzyła nowe stanowiska wydawców regionalnych. Będą oni odpowiedzialni za wszystkie działania wydawnicze i wyniki biznesowe oddziałów „Wyborczej” w danym regionie.
Wydawcy regionalni zostali powołani w Gdańsku, Krakowie, Łodzi, Poznaniu, Wrocławiu, a wkrótce także w Katowicach. Odpowiadają oni za wszystkie wydania lokalne (prasowe i internetowe) dostępne w danym regionie. Ich zadaniem jest koordynacja pracy redakcji i działów sprzedażowych, przy ścisłej współpracy z redaktorami naczelnymi wydań lokalnych i dyrektorem sprzedaży regionalnej, a także czuwanie nad kolportażem i promocją.
– Od kilku miesięcy intensywnie wprowadzamy nowe projekty, które rozwijają „Wyborczą” w wersji papierowej i cyfrowej. Sukces naszych działań wymaga koncentracji na najważniejszych celach -rozwoju jakościowych treści oraz cyfryzacji. Jednocześnie musimy wzmacniać i dobrze wykorzystywać nasze silne strony, w tym ugruntowaną obecność na rynkach lokalnych. Przy tak dużej różnorodności zadań bardzo ważna jest koordynacja pracy. Dlatego powołujemy wydawców regionalnych, którzy zadbają, by lokalnie „Wyborcza” działała jeszcze sprawniej – zarówno redakcyjnie, jak i sprzedażowo, zajmą się też poszerzaniem kompetencji zespołów – komentuje zmianę Wojciech Fusek, dyrektor wydawniczy „Gazety Wyborczej” i zastępca redaktora naczelnego „Gazety Wyborczej”.
Wydawcami regionalnymi zostali: Ilona Byra we Wrocławiu (dyrektor sprzedaży regionu), Katarzyna Owczarek-Pukaczewska w Łodzi (dyrektor sprzedaży regionu), Jan Grzechowiak w Gdańsku (redaktor naczelny), Józef Stachów w Krakowie (redaktor naczelny), Włodzimierz Bogaczyk w Poznaniu (redaktor naczelny). W Katowicach nie został jeszcze wybrany wydawca regionu. Wydawcy regionalni, którzy pełnili do tej pory funkcje szefów redakcji – w Gdańsku, Krakowie i Poznaniu – będą łączyli obie role, ale nie dłużej niż do końca tego roku.
Źródło: Agora