Tylko w 2008 roku Media Service Zawada wydał 6 nowych czasopism i kilka serii książkowych. Dobrze znany „Scooby Doo!”, jeden z najsilniejszych tytułów Media Service Zawada, jest obecnie najlepiej sprzedającym się miesięcznikiem na rynku. Tytuł ten został doceniony przez media branżowe i w 2007 roku głosami wybitnych specjalistów z branży zdobył prestiżową nagrodę Media i Marketing „DEBIUT Roku”.
Historia wydawnictwa sięga 1994 roku, kiedy to Media Service Zawada rozpoczął działalność na rynku jako broker reklamowy wydawnictwa H. Bauer. Potem przyszedł czas na współpracę z Wydawnictwem Marshall Cavendish i wielki sukces „Świata Wiedzy” oraz kilku innych kolekcji.
W 2003 r. Media Service Zawada zadebiutował na rynku jako wydawca prasy dla dzieci wprowadzając miesięcznik „Świat Przygód z Hugo”, który z powodzeniem ukazuje się do dziś. W kolejnych latach pojawiły się takie tytuły, jak „Cartoon Network Magazyn”, „Scooby Doo!”, „Odlotowe Agentki”, magazyn „Jetix”, „Winx Club”.
W 2007 r. wydawca rozpoczął wydawanie czasopism dla dzieci młodszych, na rynku pojawiły się: „Fifi”, „Sezamkowy Zakątek”, „Bob Budowniczy”.
Rok później zadebiutowały kolejne tytuły: „Ben 10″, „Smerfy”, „Ulubieńcy z Ekranu”, „Świnka Peppa”, „Pixie” oraz „Baby Born Mój Magazyn”.
Można by sądzić, że taka dynamika nowych tytułów bardzo szybko spowoduje nasycenie rynku i zmniejszenie sprzedaży innych tytułów. Jednak wydawca starannie bada rynek i wprowadza tytuły, które odbierają sprzedaż głównie tytułom konkurencji. Ponadto dzięki aktywnym działaniom marketingowym Media Service Zawada spowodował bardzo dynamiczny przyrost całego rynku prasy dziecięcej.
– Z naszego doświadczania wynika, że dobra sprzedaż czasopisma dla dzieci jest wynikiem dobrze zaplanowanej kampanii telewizyjnej – mówi Ewa Laszkowska, dyrektor marketingu Media Service Zawada. – Dzięki temu kupujący aktywnie poszukują naszych tytułów i odnajdują je na stoiskach z prasą dla dzieci. Taka forma promocji zapewnia również lepszą ekspozycję tytułów w kioskach. W sytuacji, kiedy klienci dopytują się o nasze tytuły w punktach sprzedaży, sprzedawcy mają je pod ręką, bo wiedzą, które pozycje mają szanse na dobrą sprzedaż – dodaje Ewa Laszkowska.
Media Service Zawada zapewnia też wiele niestandardowych działań reklamowych.
Aktywnie współpracuje z wydawcami prasy dla młodych rodziców poprzez dystrybucję bezpłatnych egzemplarzy swoich nowości wydawniczych wraz z magazynami skierowanymi do rodziców. Dzięki tym działaniom czytelnik ma szansę zapoznania się z walorami redakcyjnymi nowych tytułów, zanim numer 1 magazynu ukaże się w regularnej sprzedaży. Na potrzeby prasy dla rodziców wydawca tworzy specjalne strony edukacyjne oparte na własnych publikacjach. Ponadto organizuje szereg działań reklamowych z portalami internetowymi skierowanymi do rodziców i dzieci, wydawcami prasy dystrybuowanej w kanałach niestandardowych – np. placówkach przedszkolnych, z organizatorami akcji społecznych.
W zbliżającym się roku wydawca planuje kontynuację działań marketingowych, aby przeciwdziałać słabnącemu popytowi, wynikającemu z nadchodzącego kryzysu gospodarczego. Do nowości podchodzi ostrożnie, stawiając głównie na rozwój tytułów będących już w sprzedaży.
Opr. red.