„Explorer”, pierwszy w portfolio Polska Press Grupy magazyn popularnonaukowy, ukazał się w całej Polsce 17 marca br.
Nauka, człowiek, cywilizacja, historia to główna tematyka nowego tytułu Polska Press Grupy. Magazyn „Explorer” skierowany jest do czytelników zainteresowanych postępem nauki, nowinkami technologicznymi oraz naukowym wytłumaczeniem zagadek przeszłości. Pierwsze wydanie Explorera liczy 84 strony, a cena wynosi 5,95 zł.
– Analizując segment pism popularno-naukowych w Polsce, ich nakłady i poziom sprzedaży egzemplarzowej, stworzyliśmy autorski projekt magazynu, jakiego nie ma na rynku i wierzymy w jego powodzenie – mówi Aureliusz Mikos, prezes Oddziału Polska Press w Warszawie, wydawca Magazynu „Explorer”.
Redaktorem naczelnym „Explorera” został Paweł Siennicki, wicenaczelną tytułu jest Danuta Śmierzchalska, która ma za sobą doświadczenie w pracy w prasie regionalnej jako redaktor wydań magazynowych oraz magazynach lifestylowych i popularnonaukowych. Przez kilka lat była redaktorem w „National Geographic Polska”, a ostatnio redaktor prowadzącą magazynu pokładowego PLL LOT „Kaleidoscope”.
– Magazyn „Explorer” to przede wszystkim pismo dla ciekawych świata, nasi czytelnicy znajdą w nim rzetelne treści, nie szukamy żadnych sensacji, po prostu chcemy objaśniać świat – mówi Paweł Siennicki. Danuta Śmierzchalska dodaje: – Naszymi współpracownikami są m.in. naukowcy z Polskiej Akademii Nauk, w pierwszym numerze publikujemy felieton wybitnego fizyka i popularyzatora nauki, profesora Łukasza Turskiego.
Autorem szaty graficznej magazynu jest Tomasz Bocheński, dyrektor artystyczny Polska Press Grupy, laureat wielu prestiżowych nagród designu prasowego.
Źródło: Polska Press Grupa