„Gazeta Wyborcza” rozpoczęła na swych łamach akcję pod hasłem „Po stronie klienta”. Co może zrobić oszukany klient, namówiony na towar, usługę czy abonament, których nie chce? Jak się wyplątać z niekorzystnej umowy, z której wynikają wysokie opłaty albo raty? Jak wygrać z firmą, która potraktowała nas nieuczciwie? – te i inne tematy pojawią się w nowej akcji.
Cykl zaczął się w czwartek , 18 września na łamach tygodnika „Pieniądze Ekstra” i potrwa osiem tygodni. Co czwartek odbędą się też będą dyżury ekspertów w warszawskiej redakcji „Wyborczej”.
Od 18 września do 6 listopada br. „Wyborcza” w ramach akcji „Po stronie klienta” będzie opisywać pułapki, w które mogą wpaść konsumenci, i dawać im rady. Redakcja chce w ten sposób pomóc oszukanym, a innych ostrzec, jak nie dać się złapać w pułapkę. Będzie też zachęcać firmy do przyjęcia kodeksu dobrych praktyk, w którym zobowiążą się do etycznego traktowania klientów i stosowania uczciwych zapisów w umowach czy regulaminach.
Teksty z cyklu „Po stronie klienta” będą publikowane przez pierwsze 4 tygodnie na stronach „Pieniądze Ekstra”, potem – przez kolejne 4 tygodnie, również co czwartek – w głównym wydaniu „Gazety Wyborczej”.
Zgłaszanymi przez czytelników sprawami zajmą się fachowcy – dziennikarze z Ekipy Samcika z działu gospodarczego „Wyborczej”, oczywiście pod wodzą Macieja Samcika, szefa tygodnika „Pieniądze Ekstra” i autora bloga „Subiektywnie o finansach”.
W czasie akcji w każdy czwartek , czyli w dniu ukazywania się tekstów, podczas specjalnych dyżurów w warszawskiej redakcji „Gazety Wyborczej” na pytania czytelników odpowiedzą eksperci m.in. z Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, przedstawiciele Ministerstwa Sprawiedliwości oraz prawnicy. Będą pomagać czytelnikom rozwiązywać złe umowy, przechodzić przez trudy odwołań czy reklamacji oraz informować o ich prawach.
Pierwszy dyżur – w czwartek 18 września w godz. 12-14.00 pod warszawskim numerem telefonu 22 444 40 88 – pełnić będzie Justyna Kilarska, prawniczka z Federacji Konsumentów.
Źródło: Agora