Według analiz firmy prawniczej Wiggin, po wejściu opłat witryny internetowe brytyjskiego dziennika „The Times” i jego niedzielnego wydania „Sunday Times” mogą stracić aż 90 proc. użytkowników – czytamy na stronach serwisu wyborcza.biz.
Nowe, płatne wersje serwisów internetowych obu gazet bardziej przypominają gazetę papierową – nie są przeładowane informacjami i grafiką. Jednak od lipca za dostęp do nich czytelnicy będą musieli zapłacić jednego funta (4,87 zł) dziennie albo dwa funty (9,74 zł) tygodniowo. Po wprowadzeniu opłat teksty w „The Times” już nie będą widoczne w wynikach wyszukiwania Google’a, Yahoo! czy Bing.
Wnioski ekspertów, o których poinformował środowy „Financial Times”, zostały oparte na sondażu, w którym udział wzięło 1,6 tys. czytelników. Aż 90 proc. z nich deklaruje, że nie zamierza płacić za to, co obecnie dostaje za darmo. Równie pesymistycznie wyglądają wyniki dla ośmiu największych dzienników na Wyspach.
Cały artykuł tutaj