Nowy tygodnik „Fakt Historia” już na starcie stał się największym w Polsce magazynem poświęconym tematyce historycznej. Z danych Ringier Axel Springer Polska, wydawcy „Faktu”, wynika, że sprzedaż dziennika wraz z dodatkiem poświęconym historii wyniosła średnio 304 tys. egzemplarzy.
Mija miesiąc odkąd ukazał się pierwszy numer „Faktu Historia”, dodatku do sobotniego wydania dziennika „Fakt”. Celem wydania magazynu było zaciekawienie tematyką historyczną szerokiego kręgu odbiorców. Pierwsze numery nowego tygodnika spotkały się z dużym zainteresowaniem czytelników, czego dowodzą uzyskane wyniki sprzedaży.
Z danych Ringier Axel Springer Polska, wydawcy „Faktu”, wynika, że średnia sprzedaż ogółem z trzech pierwszych wydań gazety, które zawierały „Fakt Historia”, była wyższa od sprzedaży poprzedzającej wprowadzenie tego dodatku o 14% i wynosiła 304 tys. egzemplarzy. Tym samym „Fakt Historia” stał się największym w Polsce magazynem poświęconym tematyce historycznej.
– Nasz pomysł na prezentowanie tematów historycznych spotkał się z uznaniem czytelników – komentuje Piotr Bugajski, odpowiedzialny za magazyn „Fakt Historia”. – Ten pomysł jest bardzo prosty: opowiadamy ciekawe historie o historii. Nie ma u nas miejsca na nudę. Opisujemy mało znane fakty z przeszłości, kulisy głośnych wydarzeń czy nieznane historie znanych ludzi. Poza tym stawiamy na różnorodność tematów: od poważnej polityki, poprzez kulturę, sport, kuchnię, motoryzację, po rozrywkę – dodaje.
„Fakt Historia” w każdym numerze publikuje również wspomnienia i anegdoty z przeszłości opowiadane przez znanych ludzi. W tygodniku ukazały się już teksty prezydenta Bronisława Komorowskiego, Beaty Tadli, Magdy Gessler, Beaty Tyszkiewicz, Zbigniewa Bońka, Krzysztofa Hołowczyca i Ryszarda Szurkowskiego.