Platforma Mediowa Point Group S.A. zakończyła restrukturyzację wydawanego przez spółkę zależną, Media Point Group, miesięcznika „Film”. Zarząd PMPG S.A. zdecydował o rozpoczęciu procesu pozyskania inwestora strategicznego dla marki.
Działamy zgodnie ze strategią rozwoju grupy. Pierwszym krokiem były zmiany w magazynie FILM – i te zmiany przeprowadził Tomasz Raczek, który od października jest redaktorem naczelnym tytułu i dzięki któremu FILM zyskał nowe oblicze – zarówno w druku, jak i w mediach społecznościowych – mówi Michał M. Lisiecki, prezes Zarządu PMPG SA. Podkreśla, że naturalną konsekwencją jest rozwój FILMu w nowych mediach i właśnie w związku z tym rozpoczęto poszukiwanie inwestora.
Nowe media w przypadku branży filmowej obejmują atrakcyjny i dynamicznie rozwijający się segment video on demand, a także filmowe bazy danych. Z punktu widzenia PMPG, budowa i promocja od podstaw własnych rozwiązań technologicznych w tym zakresie zajęłaby zbyt dużo czasu i wymagałaby wysokich nakładów, dlatego PMPG zależy przede wszystkim na znalezieniu inwestora lub partnera technologicznego, z którym marka FILM będzie się rozwijać właśnie w tym obszarze. –Dlatego w pierwszej kolejności skierowaliśmy zapytania do firm, które taką technologią dysponują i które mogą być zainteresowane joint-venture z marką FILM, takich jak iPlex, Cineman, Helios czy Filmweb – wyjaśnia Lisiecki. Dodaje, że z punktu widzenia rozwoju grupy, nie wyklucza również możliwości sprzedaży marki i jej zasobów. Stąd oferta kierowana również do podmiotów z rynku wydawniczego działających w segmencie kultury, w których portfolio FILM mógłby korzystać z synergii z innymi tytułami.
Na podstawie informacji Media Point Group