Futbolowa gorączka wkrótce opanuje niemal wszystkich, bo w czerwcu rozpoczną się piłkarskie Mistrzostwa Europy. Firma Panini, która jest wyłącznym światowym licencjobiorcą UEFA dla kolekcji naklejek i kart, szykuje specjalne propozycje dla najmłodszych kibiców. Kolekcje Panini są w ofercie Departamentu Dystrybucji Prasy Kolportera, który dostarcza je do saloników prasowych i sklepów.
– Przewidujemy zdecydowanie większy popyt niż dla poprzednich kolekcji, przede wszystkim dlatego, że Polska będzie współgospodarzem mistrzostw. Zainteresowanie Euro 2012 jest ogromne, a do tego polska drużyna będzie brała udział w rozgrywkach – przewiduje Monika Pąśko, reprezentująca wydawnictwo Panini w Polsce. – Poza tym sukcesy sprzedaży poprzednich kolekcji, szczególnie tych, dotyczących piłkarskich rozgrywek Ligi Mistrzów, pokazują, że nasze produkty są wręcz pożądane przez dzieci. Kolekcje UEFA CHAMPIONS LEAGUE ® sprzedają się jak świeże bułeczki, a na karty ADRENALYN XL trwa prawdziwe szaleństwo – dodaje.
Wkrótce Panini wypuści na rynek dwie kolekcje – karty UEFA EURO 2012™ ADRENALYN XL i naklejki UEFA EURO 2012™. Karty, które trafią do sprzedaży jako pierwsze, będą rozprowadzane w saszetkach, w których kibice znajdą sześć losowo wybranych kart. A tych łącznie do skompletowania będzie bardzo dużo. Oprócz podstawowych kart, znajdą się także specjalne kategorie: Ulubieńcy fanów, Wschodzące gwiazdy, Gwiazdy, Top mistrzowie, Bramkarze czy Mistrzowie.
– Nowością, która zaciekawi na pewno dzieci, będzie umieszczenie na każdej karcie unikalnego kodu, który da możliwość rozgrywania pasjonujących meczów na naszej stronie internetowej www.paniniadrenalyn.com – mówi Monika Pąśko.
Natomiast na kolekcję naklejkową standardowo będą składać się album do wyklejania oraz naklejki. Te będą sprzedawane również w saszetkach, lecz w każdej z nich znajdzie się pięć sztuk. Warto podkreślić, że album będzie zawierał sporo wiadomości na temat wszystkich szesnastu drużyn, które wezmą udział w Mistrzostwach Europy, i będzie liczył aż 64 strony. Pełna kolekcja wyniesie za to 525 naklejek, w tym ponad 40 specjalnych holograficznych. Naklejki będą dystrybuowane do punktów sprzedaży w pudełkach po 100 saszetek. Karty trafią do sklepów w drugiej połowie lutego, a naklejki na początku kwietnia.
Tomasz Porębski
Całość artykułu w miesięczniku Nasz Kolporter nr 2/2012