Każdy klient, który tankuje lub robi zakupy na polskich stacjach benzynowych, potwierdzi, że prasa już na stałe weszła do asortymentu oferowanego przez stacje. Co więcej, gazety i czasopisma coraz częściej są eksponowane bezpośrednio przy wejściu, żeby klient mógł je od razu zobaczyć.
Kolporter S.A. dostarcza prasę do wszystkich zorganizowanych sieci stacji benzynowych działających w Polsce – w sumie jest to ponad 2,5 tysiąca punktów. Ten kanał dystrybucji stanowi ponad 7 proc. wszystkich punktów sprzedaży obsługiwanych przez spółkę.
Największy udział w sprzedaży na stacjach paliw ma prasa kobieca (co można tłumaczyć m.in. tym, że panie są zwykle pasażerkami i mają czas na czytanie w czasie podróży), potem społeczno-polityczna i motoryzacyjna. Jeśli oceniać pod względem periodyczności, na pierwszym miejscu znajdują się miesięczniki, a za nimi tygodniki i dwutygodniki.
Warto też podkreślić, że zauważalny jest rosnący udział w sprzedaży tytułów adresowanych dla dzieci. Na niektórych stacjach pojawiły się nawet dodatkowe miejsca ekspozycyjne, na których wystawiana jest prasa skierowana do najmłodszych czytelników.
Cały artykuł w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 9/2011