Polscy czytelnicy zainteresowani prasą zagraniczną mają coraz większą możliwość wyboru gazet i czasopism. W ofercie Kolportera jest już 1500 tytułów z 74 krajów.
Z analiz przeprowadzonych przez Departament Dystrybucji Prasy Kolportera S.A. wynika, że polski czytelnik najczęściej wybiera gazety w języku angielskim i niemieckim, dlatego prasa wydawana w tych językach przeważa w ofercie Kolportera. Według raportu, najchętniej kupowanymi tytułami są angielskojęzyczne: dziennik „Financial Times” i tygodnik „Newsweek” oraz niemiecki tygodnik „Der Spiegel”.
– W naszej ofercie znajdują się gazety z 74. krajów w 38. językach z całego świata, w tym rzadko dostępna prasa skandynawska oraz wydawana na terenie Azji i Bliskiego Wschodu – mówi Agata Siuda, doradca ds. administracji wydawnictw w Departamencie Dystrybucji Prasy Kolportera S.A. – Dystrybuujemy każdy rodzaj prasy, od dzienników, tygodników społeczno-politycznych i specjalistycznych po tzw. „prasę kolorową”. W podstawowej ofercie mamy najchętniej kupowaną prasę europejską oraz tytuły wydawane w Stanach Zjednoczonych. Na specjalne zamówienie jesteśmy w stanie założyć prenumeratę na każdy periodyk, który wydawany jest na świecie.
Tytuły obcojęzyczne są dostępne przede wszystkim w punktach sprzedaży zlokalizowanych głównie przy lotniskach, dworcach kolejowych, w centrach handlowych, hotelach oraz przy stacji warszawskiego metra.
(cały artykuł do przeczytania w miesięczniku „Nasz Kolporter” nr 6/2011)