Tygodnik „Przekrój” i miesięcznik „Sukces” już po gruntownych zmianach. Oba magazyny stały się atrakcyjniejsze dla Czytelników: kuszą już nie tylko ciekawymi artykułami, zdjęciami i rysunkami, ale też nowymi, niższymi cenami.
Tygodnik niepolityczny
„Przekrój” to tygodnik legenda. Pismo z 66-letnią tradycją znane jest dziś chyba każdemu Polakowi. Po co więc je zmieniać?
– Po to, by jeszcze bardziej podkreślić unikatowy charakter „Przekroju” – odpowiada Artur Rumianek, redaktor naczelny pisma.
Przede wszystkim kosztujący 3,99 zł „Przekrój” jest obecnie jedynym tygodnikiem opinii w Polsce jawnie dystansującym się od życia politycznego. To pismo dla Czytelników znudzonych sejmowymi przepychankami i awanturami, zalewem informacji, z których nie wynika nic, oprócz rosnącej niechęci do klasy politycznej. W zamian „Przekrój” oferuje Czytelnikom interesujące tematy społeczne, słynne w świecie mediów informacje popularnonaukowe oraz potężną dawkę kultury. Ciekawych świata, wykształconych i wymagających Czytelników usatysfakcjonują z pewnością obszerne wywiady, reportaże i recenzje muzyczne, teatralne czy filmowe.
„Przekrój” to oczywiście także rysunki Marka Raczkowskiego – należącego do polskiej czołówki grafików i satyryków. Dodatkowo: rysunkowe żarty utalentowanego Janka Kozy i braci Minkiewicz.
To oczywiście nie wszystko. „Przekrój” był już wielokrotnie nagradzany za unikatowe okładki. Z pewnością nowy „Przekrój” rozwija się również na tym polu. Wystarczy wyeksponować to pismo w witrynie, by okładkowe rysunki znanych polskich artystów i intrygujące, odróżniające się od konkurencji tytuły przyciągnęły klientów do kiosku lub saloniku prasowego.
Miesięcznik elitarny
Kolejnym magazynem, który przeszedł gruntowną metamorfozę, jest miesięcznik „Sukces”. Sprzedawany w nowej cenie 6,90 zł wyróżnia się w segmencie pism luksusowych. Pismo staje się bardziej elitarne. Stawia na high life i celebrytów „z górnej półki”. Ma w nim też pojawiać się sukcesywnie więcej treści skierowanych do mężczyzn: auta, gadżety, sport, architektura, design. Jednak kobiety wciąż znajdą w „Sukcesie” wiele interesujących tematów: choćby modę i nowoczesne trendy. Każdy Czytelnik zadowolony będzie z wywiadów ze znanymi postaciami filmu, muzyki lub biznesu i licznych reportaży.
Atutem „Sukcesu” są także słynne już, ekskluzywne okładkowe sesje fotograficzne. Często budzą zazdrość konkurencji i zachwyt fotografowanych gwiazd.
To nie koniec rewolucji w „Przekroju” i „Sukcesie”. Właściciel obu pism, grupa Gremi, zdecydował się na pionierski ruch na polskim rynku prasowym. Treści obu magazynów dostępne są w płatnej platformie medialnej dostępnej na iPady i komputery stacjonarne. Pierwsze wyniki sprzedaży internetowej są bardzo obiecujące.
Platforma – poza artykułami z papierowych wydań obu pism – oferuje dodatkowe teksty, recenzje, rysunki Raczkowskiego, a nawet specjalnie dla niej wyprodukowane seriale. Co miesiąc każdy abonent otrzymuje bezpłatną możliwość obejrzenia wyselekcjonowanego przez kolegium redakcyjne filmu.
Źródło: miesięcznik „Nasz Kolporter”